Alla inlägg den 4 april 2016

Av Stick och baka! - 4 april 2016 09:44

Hejsan

I dag har lilla Lotta sin assistent E här , lilla Lotta blir så nöjd.

Dammsugningen är klar, mitt lilla barnbarn A är ute med morfar i trädgården , cyklar och busar runt.

Vädret är ganska bra men jag saknar solen förstås.

Samtidigt som jag skriver till er , så sitter jag på vänt till ortopedmottagningen i Lund , nu hoppas vi att remissen har kommit fram.

Vi vill ju ha tid så fort som möjligt om lilla Lotta ska gå med gips på sina ben.

Lider av för korta hälsenor, och har ont nu mera och haltar emellanåt, och har ju ont , det blir ju alvedon när det gör så ont.

Kom fram men det blir inte i Lund.

Vi ska till Malmö allmänna sjukhus istället.

Fick svar från ortopeden i Malmö att deras vänte tid är 4-5 månader, 

Och jag ifrågasatte  detta och får ett svar Håll i er

Pågrund av brist på kompetens så är väntetiden  så här lång.

Vågar man gå dit???

Så då ska lilla Lotta gå så länge och ha ont???

Detta kallas för svensk sjukvård.

Jag ,Kjell och vårt lilla barnbarn A har varit i Ystad i dag och köpt golv till kök och hall, 

Sen blev det en korv utanför Rusta, sen blev Coop och Europa blommor, efter det körde vi havsvägen till Skivarp , stannade vi havet och gick ner till stranden, mysigt.

Sen var vi i Skivarp på gunnebo och handlade tomat plantor, och två blommor salvia .

Sen bar det hem och ut i trädgården rensade rabatter och sen blev det torsk i ugnen, potatismos, kokt broccoli och ugnsbakade tomater .

Nu är det kväll här lilla Lotta och A har fikat och myst på popcorn , nu är det snart sänggående för lilla A 

 


Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards