Alla inlägg den 6 april 2016

Av Stick och baka! - 6 april 2016 08:30

  Hejsan

Vi har ätit frukost och lilla barnbarnet A äter frukost nu , sovit länge så skönt för henne tycker jag.

Slippa vara på förskolan denna vecka, vara hos mormor, morfar och lilla Lotta och njuta av lite lantluft.

Frukost för lilla A blev  mjölk ,rostad macka med hemgjord jordgubbsmarmelad detta är jätte omtyckt av lilla A.

Jag får gå ut i förrådet och se om det finns mer jordgubbsmarmelad eller sylt kvar.

Tror faktiskt att det är slut.

Får vänta på att det blir sommar och att jordgubbarna blir mogna då blir det att göra både saft, sylt och marmelad av färska jordgubbar.

I dag ska vi bara få vara det tror jag alla uppskattar här.

Middag här i dag blir kassler, kokt potatis och Kall sås med frukt.

Ojsan sa det blev inte kokt potatis det blev risotto , kokta morötter, cremefraiche med ananas och paprika, salt och peppar, det blev även varm bea sås.

Det fanns två burkar jordgubbs marmelad kvar A blev jätte glad gillar mormors jordgubbsmarmelad , när hon säger detta blir jag så varm i mitt hjärta.

Min fina svärdotter och hennes lille gosse D kom idag så mysigt att få vara både farmor och mormor samtisigt, farmors lille hjärta han är så fin och söt , skrattar och är så glad.

Jag lät han titta på babblarna en stund , han tittade och jollrade så.

Sen körde vi ut en runda min man lilla Lotta och lilla A så mysigt .

Hem och åt macka och mjölk till detta.

Sen blev det popcorn bara mys varje dag, underbart varje dag jag älskar detta så mycket.

Nu sover mitt lilla barnbarn A och lilla Lotta och jag tittar på mästerkocken .

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards