Alla inlägg den 15 april 2016

Av Stick och baka! - 15 april 2016 07:05

                  Hejsan

Vill tacka igen för alla mina fina födelsedags presenter det kommer bilder på detta senare.

Av min yngsta son Robin fick jag tre stekjärn tack älskade son älskar dig.

Av min äldsta son Roger och hans fru Catty och deras lille underverk D ( fyra månader och åtta dagar ) och deras två fina vovvar fick jag ett vitt uppläggningsfat och en vit stor skål, tre stycken örter att plantera och en stor bukett tulpaner tack igen fina ni älskar er.

Och av mamma och Bengt fick jag två tunikor ett linne och en klocka älskar er tusen tack.

Vilken underbar dag.

Och av min yngsta dotter Tina med sambo Mårten och båda barnen A och W fick jag en glasflaska, ett glas mått, en potatis borste, en jätte stor glas burk på 6 liter med pip kran på, fyra hand stöpta ljus,glassbägare och ett jätte stort grattis kort( kortet kom på posten och paketera har jag ju fått tidigare.

Och mitt hår blev jätte fint efter besök hos min frissa pauline.

Lilla Lotta sover så gott nu , det är bara jag som är vaken , nu ska jag sätta på kaffet.

 Nu är frukosten över och snart kommer lilla lottas assistent E och jag och min man ska en tur till Malmö .

Middagen här i dag blev:

Blandfärs, detta blev köttfärssås, kryddor,Chilli, salt och svartpeppar,

fräs färsen väl och till sätt kryddorna och låt detta fräsa lite.

Sedan till satte jag creme fraiche 2 dl,och körsbärstomater och två teskedar kalvfond, låt detta små puttra i 20 min.

Till detta serverade jag sallad.

Och Barilla spaghetti, när pastan var klar så klippte jag massor av persilja över pastan och rör om.

Alla tyckte det var gott men det blev ganska krydd starkt.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards