Alla inlägg den 4 maj 2016

Av Stick och baka! - 4 maj 2016 07:09

  Hejsan på er.

Lilla lottas assistent E kommer idag en stund.

Igår var det så underbart väder sol och åter sol.

Jag och lilla Lotta bakade en rabarbekaka i går den blev jätte god.

Eftersom min mage inte var så kul i går så blev det inget stickcafe för mig ( min mamma var inte där heller)

Min underbara mamma och Bengt kom till oss en stund vi fikade på den goda kakan och vi serverade vaniljsås till den.

Mamma var och hämtade sina nya glasögon , hon är så fin i de .

I dag blir det till att baka en ny rabarbekaka till i morgon när vi ska ha alla våra barn och våra barnbarn och min mamma och Bengt .

Vi ska träffas allihopa här hos oss.

Vi ska bjuda på fich and chips och hamburgare, bröd och tillbehör.

Min yngsta dotter och hennes två små barn ( mina underbara barnbarn)  kommer ikväll , längtan är så stor redan nu , hela mitt hjärta brinner för mina barn och barnbarn.

Det finns inget bättre i hela världen än att få mysa med nära och kära, då blir mitt hjärta så varmt.

Min man och jag tar en tur till Malmö i dag igen , det man inte har i huvudet får man ha i benen , eller hur blev det nu då? 

Recept på Remouladsås:

2 del crémefraishe

2 msk rågade majonäs

3-4 msk bostongurka

2 msk kapris

5 msk hackad persilja

1 tsk dragon 

Salt

svartpeppar

Blanda allt

Låt stå ca 2 timmar eller gör det dagen innan.

Jag har använt lite gurkmeja ( för färgens skull)

 Detta räcker till fyra portioner.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards