Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Stick och baka! - 15 maj 2016 09:04

          Middag här i dag.

Skinkgrytbitar ( köttet köpt i svedala chark)

Bryn köttet väl , salt och svartpeppar på.

Lägg ner allt kött i en ugnsform.

Ta nu stekskyn och blanda med en köttbuljong och 3dl, vatten låt detta sjuda i stekjärnet.

Tills skyn minskat till nästan hälften.

Nu tar jag och lägger på lätt-torkade körsbärstomater i kryddad olja ovan på köttet och sen tar jag två burkar ( små) ananas ovan på detta in i ugnen på 200 grader i 2-3 timmar eller till köttet är så mört att det nästan faller sönder.

Häll en burk vatten kastanjer och en burk bambuskott över rör om .

Under tiden river jag ost ca 2 dl. Och 4 dl créme fraiche, blanda detta och häll över köttet in i ugnen igen cirka 10-15 min.

Till detta serverar jag svenska nypotatis ( de kostade 49 kr kilot)

Och kokta morötter.

Detta är jätte lätt att göra och det blir så gott.

Lycka till.

Av Stick och baka! - 15 maj 2016 08:29

Hejsan

Jag har inte skrivit på ett tag nu.

Vi har haft det skönt, massor med sol och värme.

I går lördag var vi på kalas hos vår äldsta son hans fina fru fyllde 45 år.

Presenter fick hon ju av alla som var där förstås.

Av oss blev det pengar, av lilla Lotta och Robin blev det ljusstakar och tillhörande ljus, av min yngsta dotter Tina med familj fick hon ett nagellack i kosta Boda ( prydnadssak svart och röd)

Min svärdotter har alltid så välmålade naglar , så detta blev en fin sak till henne.

De bjöd på pasta sallad, med tillbehör och hembakade bullar till detta.

Sen blev det två olika tårtor till kaffet.

Vi körde hem vid halv åtta tiden.

Trevligt var det ju där.

Jag fick även mysa med mitt yngsta barnbarn han är så underbar.

Och jag fick även kramat deras fina hundar.

Min yngste son Robin åkte till Finland i onsdags , med jobbet förstås han kom hem i fredags kväll , min man hämtade honom på Sturup Air port.

Fick även kramat honom igår.

Min dotter Tina och hennes fina familj var inte med , för att Tina har inte mått så bra , en hemsk hosta har hon.

Men vi träffas säkert snart igen.

Tinas yngsta barn ( mitt underbara barnbarn) Han säger mormor nu , sist han var här så pratade han så mycket, jag hade en blus med broderade blommor, då sa han mormor blom, och i trädgården sa han blom, blom. 

När Tina var här förra gången, så försökte vi att när barnen vaknade att de kunde vara med oss och mamma Tina skulle kunna vila lite på morgonen, men det är inte så lätt, barnen älskar sin mamma och vill vara med henne hela tiden.

Men en morgonen så gjorde vi kaffe bricka , med blommor , det tyckte lilla A var jätte mysigt att få överraska sin mamma, ( A är tre år nu ) 

Tiden går så fort , tänk när jag blev mormor för första gången, det var så underbart, fast det har varit lika underbart när barnbarn nummer två och tre kom med.

Nu är jag både mormor och farmor, ofattbart , men jag älskar ju detta så jätte mycket.

Jag har gjort många saker i mitt liv ,

Gift mig fått tre underbara barn

Och sen blivit mormor och farmor, detta är det bästa som hänt mig.

Men jag har ju även gjort en massa underbara saker i mitt liv , inget jag ångrar alls.

Mitt underbara liv 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards