Alla inlägg den 21 maj 2016

Av Stick och baka! - 21 maj 2016 08:20

        Hejsan på er

Rätt tjej som vann let's dance tycker jag, så duktig hon är jippi.

Jag och lilla Lotta var på utflykt med mormor och Bengt i går , vi var på Bo Olsson i Tomelilla , det blev handlat lite smått, trosor, strumpor, disktrasor med mera.

Min mamma köpte julklappar, presenter till sina barnbarnsbarn, hon tycker det är så skönt att få undan allt sådant.

När vi kom därifrån så bjöd jag på middag .

Det blev torskrygg ( djupfryst Findus)

Salt, citronpeppar, smör på fisken in i ugnen på 200 grader i 30 minuter.

Kokt potatis och jag gjorde potatismos av detta, smör och mjölk.

Kokta morötter och majs.

Kallsås: créme fraiche, fyra kokta ägg( hackade) tre matskedar bostongurka, salt och svartpeppar, blanda allt .

Alla tyckte det var jätte gott.

Nu sitter vi och äter frukost.

Min frukost består av laktosfri fil ( Skånemejerier ) och havrekuddar från Semper.

Det känns jobbigt att byta ut sin kost men det hjälper kanske mig ändå .

Tog lite bilder igår på min härliga veranda, min man är även på bild ( första bilen på bilden)

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards