Alla inlägg den 22 maj 2016

Av Stick och baka! - 22 maj 2016 06:50

    Hejsan på er

Igår blev det ännu en tur till Bo Olsson i Tomelilla , för mamma hade köpt ett par långbyxor till lilla Lotta men de passade inte, jag och lilla Lotta följde med och jag köpte en jacka till mig och en kjol.

Jackan hade jag tittat på dagen innan men var inte helt bestämd om jag skulle ha en, den var vit och jag kände att det var inte min färg , men nu blev det ändå den.

Och jag tog även en svart kjol den var snygg på.

Sen bar det hem till Skurup igen, det blev kaffe och kaka .

Sen åkte mamma och Bengt hem.

Jag började på maten.

Det blev grillade fläskkotletter, ris, kokta morötter och majs och bea sås. Jätte gott, vi kunde även sitta ute och äta.

Vädret var fint.

Jag hade sådan inspiration och började sy till mitt äldsta barnbarn,

Det blev två par shorts och tre par tights.

Men jag har inte lagt upp de ännu och måste köpa gummiband till midjan.

Man ska passa på när inspirationen finns.

Bilder kommer.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards