Alla inlägg den 25 maj 2016

Av Stick och baka! - 25 maj 2016 06:08

Hejsan på er.

Vi har så underbart väder sol och sol igen , det är sommar värme nu.

Nu är sitt puff nummer två färdig den blev jätte fin, 

den ska upp till Göteborg till min dotter Tina , de är så nöjda med den andra puffen , så nu har barnbarnen vars en.

Vi var i Lund i går , Lotta var och provade skor, det blev ett par gympaskor och ett par sandaler men sandalerna fanns inte hemma, de skickas hit .

Vi köper alltid skor till lilla Lotta på ortopedtekniska i Lund .

Lilla Lotta blev så jätte glad för sina gympa skor.

Därefter åkte vi hem, det blev lite inköp på Coop i Veberöd.

På kvällen var det dags för stickcafe , trevligt som alltid, Jytte som äger stickaffären fyllde år, så hon fick lite presenter av oss.

Och Jytte bjöd på jordgubbar, glass, muffins,kaffe och mineralvatten.

Jag stickar på en Chanel kofta till mig.

Min mamma var ju också med.

I dag ska vi åka till Malmö en sväng.

Nu är det dags att vattna i trädgården för det är så snustorrt.

Alla blommor min man förkultiverar är nu utsatta i min trädgård , i rabatter och i krukor.

Det kommer bilder på detta sen.

Ha nu en underbar dag.

 När det är så varmt ute , är man inte sugen på att laga middag alls, det blir lite grillning nu istället och sallader, jag har ju förstås ett ute kök så jag ska inte klaga

Så är det morsdag på söndag , hur firar ni detta?

Vi brukar ha våra barn här, sen blir det alltid middag, och jag får ju alltid så fina överraskningar av mina underbara barn. 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards