Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Stick och baka! - 8 juni 2016 06:38

          Hejsan på er

Skriver lite nu på morgonen till er.

I går eftermiddag kom lilla lottas assistent E hit här och Lotta blev jätte glad.

Jag och min underbara mamma åkte till stick café en stund , de fikade på smörgåstårta ( från Ica i Skurup) och kaffe och en chokladbit.

Jag hade med mig två knäckebröd med sallad och ost på.

När jag kom hem klockan åtta så var alla vakna och mitt lilla barnbarn A blev så glad när jag kom hem, mormors lilla älskling.

Det går så bra för mitt barnbarn A i poolen, tar sig fram jätte fint med flytvästen på.

I dag ska vi till Malmö en stund , jag ska på lite möte, medan min man ,lilla Lotta och barnbarnet A åker till Leif och Siv och besöker dem.

Middagen igår var fläskfilé, med kokta nypotatis och sallad.

Middag i dag blev lax i ugn med citroner och skivade tomater, kokta nypotatis och Kallsås ( créme fraiche , salt, tre kokta ägg och 2 msk bostongurka en matsked majonnäs rör och ställ in i kylen en stund.Lilla Lotta åt pizza , mitt barnbarn A åt lax med oss.

Bakboxen den stora denna innehöll en  spritspåse,cupcakeurgröpare,runtull 11 mm och muffinsformar och hasselnötter, kakao, farinsocker, mörkchoklad, strössel och flagad mandel.

Det får bli lite bak i morgon, vädret har varit utan sol så inget bad alls i dag.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards