Alla inlägg den 25 juni 2016

Av Stick och baka! - 25 juni 2016 07:13

                                                            Hejsan på er allihopa.

Vilket väder vi hade igår sol och jätte varmt.

Allt var ju förberett när mamma och Bengt kom igår, lite skitsnack och lite saft att dricka.

Vi packade ner rostbiffs baguetteRNA, ny lagat kaffe, öl, saft och sen bar det iväg till Svaneholm , det var dans till midsommarstången. Och massor av folk, är lite kul att sitta och titta på hur de är klädda. 

Vi tog även med tårtan jag gjort.

Där var vi ett par timmar sen körde vi hem igen och det blev ombyte av kläder, lilla Lotta badade en stund och min man med.

Sen blev det spel på gräsmattan, kubb och crocket.

Sen kokade vi potatis , stekte korv och värmde köttbullarna på mitt ute kök.

Vi dukade fram all sill, och allt det andra på köks bordet ( inomhus för jag vill inte ha flugor i maten) vi åt och drack gått.

efter detta fick man bara pausa , det är så klibbigt och varmt , men oj vad jag gnäller nu.

Mycket senare blev det jordgubbar och vispgrädde, min mamma och jag tittade faktiskt på teve fyra kommer inte i på vad den hette men det var en fars från Falkenberg ? Lite kul ändå.

Efter detta körde lilla mamma och Bengt hem.

Sen började jag att ta bilder på vår fina trädgård, bara blomster bilder nu kan även ni njuta av dessa.

Nu börjar ovädret komma tillbaka, det blåser och är svart och svalt.

Vilket väder varmt så in i bomben på dagarna och nu kommer det åska igen , en tredje natt vaken , jag kan inte sova  när det åskar.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards