Alla inlägg den 28 juni 2016

Av Stick och baka! - 28 juni 2016 10:49

     

            Hejsan på er.

Nu är vi på G och ska köra till Höör och äntligen få gratta Melissa , ( det har varit mycket hinder men nu idag )

Tänk att denna tjej har fyllt 16 år.

Det är kalas väder sol men inte för varmt, lagom kan man säga.

 Sjön ni ser på ett av bilderna , den heter ringsjön

I morgon börjar jag att flytta en nära anhörig till ett gruppboende, trevligt för honom blir det ju nu att få ett fast boende.

Detta boende är kalas fint, och passar honom precis.

Så i morgon blir det att hänga upp gardiner och göra det fint för honom.

Detta blir så bra för honom och vi kan komma när som helst och besöka honom.

Jag lever här och nu, drömvärld??

Jag lever ett liv med en dotter som är gravt förståndshandikappad alltid.

Jag är förstås gift och min man är den bäste som finns och jag har ju fler barn och barnbarn som förgyller mitt liv tur är det.

Ni som läser min blogg , jag är så tacksam tack.

Vi hade jätte trevligt hos Mia med familj och toppen att få träffa barnen, de bor så underbart. Fika med frallor och massor av gott pålägg och kaka.

Nu mera äter jag bara glutenfritt och laktos fritt, jag mår bättre, men min mage spökar fortfarande. Igår eftermiddag och kväll var det rena döden.

Jag stannade ändå hemma och stod ut med mina fruktansvärda smärtor.

Jag tror att jag får ta kontakt med min läkare ändå för samtal, jag har ju åkt in med ambulans ett antal ggr. Pågrund av fruktansvärda mag smärtor, det blir alltid morfin sprutor , det hjälper förstås, men det kommer ju nya anfall hela tiden, känns inte rätt att behöva åka akut,( men jag hade inte Kunnat åkt på något annat sätt ändå för jag blir jätte sjuk)

 Jag har blivit Buk opererad ett antal ggr.

Det började med ett bråck efter operation av gallsten, sedan blev det akut igen med hela buken full av blod med en jätte cysta i buken operation akut, efter sex dagar blev det akut operation igen tarmvred, sen blev det nya bråck igen och nya akuta inläggningar, sen blev det en stor operation då tog de bort massor av bråck igen, de nätade hela min buk, nu skulle inget ända sa de, jag blev lycklig givetvis.

Men jag har varit inne ett antal ggr efter detta ändå , med fruktansvärda smärtor, jag har fått reda på att det blivit hål i nätet och då kryper tarmen ut där och detta gör så ont.

Ska jag bara stå ut??

Pågrund av allt detta har jag gått ner mycket i vikt, och mitt underhudsfett gör att jag fryser nästan alltid.

Men nu har jag ändrat min kost och hoppas att detta ska hjälpa ( men än så länge har inte smärtan försvunnit .

 

 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards