Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Stick och baka! - 11 juli 2016 12:01

              Hejsan på er allihopa

Vilket oväder vi hade i natt, jag är ju alltid vaken när det åskar, det blixtrade i minst två timmar, överallt, det lös hela tiden mer eller mindre, men det var inte jätte nära Skönt.

Jag hoppas att det inte blir mer av detta nu.

Middagen här idag:

Kokt spetskål, detta la jag i en ugnssäker form , sen skivade jag kokta potatis ovan på spetskålen, sen gjorde jag bea sås och hällde över och till sist riven ost över hela gratängen.

In ugnen på 200 grader i 20 minuter eller tills osten fått färg.

Till denna gratäng stekte jag  Scans hamburgare till detta och sen Grönsakssallad , jag åt entrecote .

Detta blev jätte gott.

Blomman är så jätte fin tycker jag, men så tråkigt att den vissnar samma dag, blomma för dagen.

Nu har jag rensat rabatter och skördat alla våra rabarber och nu står rabarberna och saftar av sig, det blev inte mycket alls, men det är ju så gott.

Det blev gelé istället , jag kokta saften och hällde i en påse gul melatin inget socker alls , smakade bra.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards