Alla inlägg den 25 juli 2016

Av Stick och baka! - 25 juli 2016 17:09

                            Hejsan på er allihopa.

Vi har sådant underbart väder sol och 28 grader i skuggan förstås, bad och åter bad, i dag har jag städat lilla lottas rum, det behövdes verkligen, vi har även varit och handlat på Ica i Skurup , hem och fortsätta städa och laga middag.

Middagen här i dag blev torskrygg, salt, peppar och citron skivor på in i ugnen på 200 grader i 30 minuter kokta potatis ( potatis från vårt grönsaksland) sallad och Kallsås : turkiskyoughurt, kokta hackadegg, en kruka klippt persilja , salta.

Lilla Lotta ville inte ha fisk i dag sås det blev pasta och köttfärssås.

Min dotter Tina är kvar med sina små barn, de är så underbara, lille W som blev två nu är inte jätte glad alls för att bada, men lilla Althea 3 år älskar att bada hoppar i och dyker , givetvis har hon flytväst på sig, vår folkpoplåten är 160 meter djup. 

Nu har lilla Lotta och jag stöpt ljus, syster Tina hjälpte också till. 

Detta ljus kittet fick lilla Lotta av sin assistent E.

Klänningen lilla A har på sig har jag sytt till hennes A blev jätte glad, lite varm nu, men hon ville så gärna ha den nu.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards