Direktlänk till inlägg 29 juli 2016

Så var det härliga fredag igen

Av Stick och baka! - 29 juli 2016 07:54

            Hejsan allihopa.

Vaknade till lite sol, var tvungen att fota lite blommor , visst blir man glad när man ser dessa fina blommor, det lite tråkiga är att de bara blommar en dag. ( jag vet att det heter blomma för dagen) de är så fina ,och så många blommor som blommar samtidigt.

Min man är väldigt duktig på mycket, driver upp jätte många sommarblommor, och är så snäll att han delar med sig till sina vänner.

Han pysslar i trädgården och i växthuset, och tar hand om sina ögonstenar( sina bilar)

Nu låter det som att jag inte gör något, men det händer faktiskt att jag rensar rabatterna, och vattnar blommorna, men jag gör mer inomhus än utomhus.

Bönderna jobbade hela dagen i går med att skörda rapsen , så nu är det bara stubben kvar.

När jag var liten så tyckte mina föräldrar att man skulle se sverige först innan man , skulle åka utomlands.

Så när jag var liten så åkte vi runt lite i Sverige, till Härjedalen , Funäsdalen , in i Norge en tur.

Dalarna vi hyrde stuga vid  Siljasjön, Småland, Blekinge , Gränna med mera.

Var ofta hos min farmor och farfar , när Jag var liten.

Blev en tur till Skurup, Apoteket och Ica , vi bestämde att jag skulle göra en räksmörgåstårta till kvällen , jag gjorde även en glutenfri .

Jag tycker det är så tråkigt att man inte kan äta vetemjölsprodukter nu mera.

Har någon tips angående när man får jätte ont i sina operations sår jag är ju bukopererad en antal ggr. De söker nerver och detta gör så ont, är där någon som vet och känner till detta. Pågrund av alla mina bukop, så har jag ingen bukmuskulatur kvar, smärtorna är hemska. 

Bilder på smörgåstårta kommer sen.

 Middag här idag: Det blir Dafgårds som bjuder på middag i dag

Lilla Lotta valde kyckling Jakob, jag valde biff Mozzarella, mannen valde jennys kåldolme, jag kände inte alls för att laga middag i dag.

Utan räkor är den glutenfria.

Lilla Lotta och min man äter smörgåstårta för andra gången nu, de var jätte nöjda , jag har inte smakat min ännu.

 
 
Madde  Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

Madde Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna

31 juli 2016 18:55

Åh så gott det där ser ut :)

http://www.saramadeleine.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stick och baka! - 13 februari 2019 07:57


  Godmorgon Idag ska vi åka till Ängelholm ( jag, lotta potta och hennes assistent Anna )  Och träffa min dotter Tina och hennes små barn , mina underbara barnbarn Althea och Walter . Min dåliga frukost hihi blev cornflakes och mjölk onyttigt ...

Av Stick och baka! - 12 februari 2019 10:15

              Godmorgon  Idag blir det lite av varje . Nu precis bryner jag kotletter, som sen ska ner i en gryta och få puttra där till de blir jätte möra , supergott. Till dessa blir det kokt potatis, grönsaker och gele och inlagdgurka g...

Av Stick och baka! - 9 februari 2019 13:53

Hejsan på er Igår natt var lotta potta dålig inte kul alls, var vaken natten och hela fredagen. I går bakade jag mörk choklad kaka god och vaniljbullar även de blev bra. Lotta potta hade sin assistent , jag var ute och cyklade med så skönt med en...

Av Stick och baka! - 31 januari 2019 08:05

                                    Hejsan I går var jag och lotta och hennes assistent och badade. Min duktiga lotta simmade minst 200 meter detta har aldrig hänt förrr, det har varit mycket tjat från min sida simma, simma, rör...

Av Stick och baka! - 21 januari 2019 08:18

              Hejsan på er  Min blogg är så dålig och jag känner att jag inte hunnit med denna alls. Mitt och lotta pottas liv är bara bra . Vår katt Stina 9 månader världens finaste katt. Hon blev kastrerad i torsdags det har gått jätte...

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards