Alla inlägg under juli 2016

Av Stick och baka! - 10 juli 2016 10:30

      Hejsan på er allihopa.

Jag skrev igår om veteranbilar men det försvann.

Min man har två veteranbilar ,

Cheva -61 cabriolet och en Cheva pickup 1948

Varannan torsdag har Johannamuseet veteranbils träff, det var i torsdags.

I torsdags var min man där med två vänner , hans ena vän vann Med sin bil.

Bilder kommer.

Den röda är en international, min mans vän äger den.

Chrysler den gröna 1948 årsmodell, det var den bilen som vann.

Vinnaren ser mycket nöjd ut Grattis Krister 

Av Stick och baka! - 9 juli 2016 17:34

    Hejsan på er allihopa.

Ett tag sen , men nu får det bli lite skärpning.

Igår hade vi besök av en fin vän ( Christel) och hennes dotter Katarina och Katarinas två barn 4 år snart och en som var 1 1/2 år, jätte rara barn och söta förstås precis som sin mamma.

Katarina hade bakat en kaka , de som åt den sa den var jätte god.

Vi fikade och pratade och skrattade.

Sen kom min äldsta son och hans lille guldklimp, det går så fort nu , han är 7 månader nu,

farmors lille plutt.

Min dotter Katarina med familj har varit i Trollhättan hos Tinas sambo mårtens mamma och hennes man.

Nu är de i Lysekil hos mårtens pappa , så mysigt att farfar kan gosa och mysa med sina barnbarn.

Imorgon ska Katarina och hennes små barn åka till göteborg igen även Tinas sambo, Mårten börjar jobba på måndag.

Och Tina åker med sina små barn till Bengtsfors , det blir tåg och buss.

Tina ska åka till en kompis som hon pluggade till lärare med i Växjö .

i dag har vi varit hos min älskade mamma och Bengt i Malmö och fikat, hem till Skurup, en sväng in på Ica, det blev mjölk, entrecote , den grillade min man jätte gott.

Det blev kokta potatis, kokta morötter , slanggurka, färska tomater och bersås, det blev jätte gott mums.

Efter detta körde min man och lilla Lotta till äldsta sonen och hämtade hundarna Zäta och cindy.

De ska köra till ett par vänner och sova över där , bara en natt så de kommer hem på måndag igen.

Jag vet att min svärdotter är inne och läser , ha det nu bra så kram, var rädda om er.

Jag ligger på soffan och teven rullar bara på, men jag håller på att sticka till yngsta barnbarnet D, en Pippi tröja.

Lite bilder på maten lilla Lotta ville har grillad korv och då blev det så.

 

Av Stick och baka! - 7 juli 2016 07:31

Hejsan allihopa, hoppas ni mår bra.

Igår var det dags att handla och hämta paket från femme collection ( till min mamma )

Vi körde en stund till äldsta sonen i genarp och hälsade på han , lille guldklimpen och hundarna.

Yngsta barnbarnet ålar sig fram nu eller kryper, drar sig fram, söt nosen, lika glad som alltid.

Där satt vi och mös en stund, sen bar det hem igen och då kom mamma och bengt de hade varit hos doktorn, jag bjöd på köttgryta .

Sen var det kväll igen lite slö tittande på teven.

Vädret blåsigt men solen tittar fram.

Av Stick och baka! - 6 juli 2016 09:05

Hejsan på er allihopa.

Jag hoppas att ni har bättre väder än jag har.

I går kom Leif och Siv med bullar och kakor och äldsta sonen kom med lille guldklimpen och deras två fina hundar.

Vi fikade och snackade skit, nej nu skojar jag.

Myste med mitt yngsta barnbarn D han är så söt och god.

Jag gjorde även middag , det blev kött gryta med ananas och strimlade morötter och vitkål.

Jag lovar att skicka bilder i dag.

I dag har jag hunnit med att vika tvätt och plocka undan ska dammsuga nu med sen är det klart.

Av Stick och baka! - 3 juli 2016 08:53

      Hejsan på er allihopa.

Vädret i dag då , moln, sol, i dag vill jag inte ha regn hihi.

I går kom äldsta sonen med sin fina familj, yngsta barnbarnet D farmors älskling, och hans fina föräldrar.

Sen kom min mamma och Bengt , kläderna jag beställt på femme collection, var jätte fina, mammas klänning var jätte fin, långklänning den var jätte fin.

Jag hade beställt barnkläder med mamma till min mammas barnbarnsbarn , de var jätte fina, nu är födelsedags presenter och julklapparna färdiga det tyckte min mamma var bra.

Jag bjöd mamma och Bengt på middag här igår, och till kaffet senare så blev det glutenfriavåfflor

de serverades med vispgrädde och hallonsylt.

I dag ska jag plocka röda och svarta vinbär, av detta ska det bli gelé , jätte gott, jag tycker att det man odlar i sin trädgård, ska man spara på, givetvis om tid finns, men tid finns här idag, och lilla Lotta hjälper säkert till att plocka , ett par bär iallafall hihi.

Men det blir att köra till affären först , jag behöver strösocker.

Jag njuter alltid nära mina barn kommer och när mina barnbarn kommer, det finaste jag har är mina underbara barn, barnbarn, svärson och svärdotter.

Den 22/7 fyller min lilla Lotta år, och även ett av mina barnbarn W lille W fyller 2 år jippi jippi mormors älskling kram. Och min lilla Lotta fyller 34 år min älskade unge , jag älskar dig överallt.

Nu får jag ta mig i kragen och börja plocka bär.

Bilder kommer senare.

Det blev en full burk med rödvinbärs gelé och en halv burk svart vinbärsgelé , jag hade inte flera bär.

Man får vara nöjd med detta.

Jag får massor av plommon och äpple, satt och läste recept på plommon sylt och marmelad, så det får bli sådant när plommon är färdiga.

Jag gör ju alltid äppelmos. 

Min yngsta son Robin kom  till oss , jag blir så glad och även min man och lilla Lotta förstås.

Det är så lätt att göra gelé, och det smakar ju alltid mycket bättre när man gjort det och framför allt så vet man vad innehållet är till 100 procent.

Jag är väldigt mycket för att göra saker själv , vill inte stoppa i mig en massa saker där det finns en massa E tillsatser och konserveringsmedel..

Det är även tid att göra jordgubbssylt och marmelad, vi har lite jordgubbsplantor själv, men de räcker inte till detta.

 

 

 

Av Stick och baka! - 2 juli 2016 10:15

Hejsan på er allihopa.

Vad gör ni denna lördag?

I dag kommer min underbara mamma och Bengt till oss.

Jag har beställt kläder från femme collection till mig och min mamma, jag är nöjd med mina, bilder senare.

Och vi har beställt barnkläder.

Nu står jag och bryner fläskkotletter.

Vi bjuder mamma och Bengt på middag i dag.

Middagen här i dag:

Fläskkotletter, kokt potatis, grönsaker, sås, vindruvsgele ( hemgjord), äppelmos ( hemgjord) .

Och jag gör pizza med , lilla Lotta tycker inte om fläskkotletter.

Bilder på maten kommer sen.

Av Stick och baka! - 1 juli 2016 08:01

Hejsan på er.

Vädret hos oss är regn, men det behövs för blommorna och allt man sått och till gräsmattorna.

I dag blir sista dagen för flytten sköööönt.

Ska bli så mysigt att få visa honom hur bra det blir i den nya lägenheten.

Kan förstå honom att det är nervöst att flytta igen, men denna gången är det hans egna lägenhet och här får han stanna.

Lilla Lotta får följa med i dag för vi har inte någon assistent idag, men lilla Lotta tycker det blir kul ändå, och han är jätte nöjd att få träffa lilla Lotta, han tycker att hon är så duktig.

Lilla Lotta är ju väldigt hjälpsam åt honom.

Tar bild från hans nya lägenhet i dag .

Ha nu en underbar fredag alla ni där ute.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards