Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av Stick och baka! - 2 augusti 2016 07:59

Hejsan på er allihopa.

Jag hoppas ni får en bra dag.

I dag kommer lilla lottas assistent E och lilla Lotta längtar efter henne.

I dag kommer Leif och Siv till oss, blir frallor och liten kaka , och mycket snack hihi.

I går blev det äppelmos, i dag ska det bli plommon marmelad, detta har jag aldrig gjort, men nu så .

Jag ska även göra plommonsylt.

Vi har två träd med plommon, på det ena trädet är det två sorter.

Nu rullar det bara på snart är det dags att lägga in västeråsgurkor med.

Min äldsta son och hans lille son och hundarna kom till oss en stund i dag, fikade med oss,

lille D är så underbart fin, 8 månader och vägde 8,800 och 69 cm lång. 

I dag lämnade jag Pippi tröjan till dem.

plommonmarmeladen färdig blev en stor burk och en halv, det får bli mer i morgon.

Den blev god.

Nu sitter jag i soffan och ska sticka på koftan till yngsta barnbarnet.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards