Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av Stick och baka! - 25 augusti 2016 07:10

Hejsan på er 

I dag kommer det en ny assistent till lilla Lotta , hon får gå bredvid, eller tills hon känner sig varm i kläderna , detta kommer bli bra .

vaknade till en ny sommarmorgon , så underbart det är att sommaren är kvar här.

 Vilket underbart sommarvärme, varmt så man svimmar i solen hihi.

I dag när lilla lottas nya assistent kom idag blev det lite snack och lilla Lotta ville till biblioteket i Skurup in i bilen så tuta vi iväg, biblioteket först , klydd med koden men men det löste sig, sen gick vi till torget och handlade av frukt och grönsaks mannen , vi köpte vattenmelon, potatis, vaxbönor,nektariner, gröna vindruvor och tomater.

Sen bar det hem, då hade äldsta sonen kommit med sin lille guldklimp och sina hundar, farmors hjärta blir så varmt, jag älskar mina barnbarn överallt. 

Äldsta sonen Roger hade köpt med sig gott fika bröd, fasiken vad man blir sugen, men jag tål inte det.

Det har varit bad i vår pool i dag det var Roger och lille guldklimpen som gjorde detta, den lille plutten badar och är glad simmar på med armar och ben , ingen vatten skräck nu Skönt, 

Lilla Lotta och hennes assistent pysslade på , lilla Lotta ville göra allt på en gång.Jag gjorde lite mat till oss , det blev sallad, stekt korv, stekt potatis och kokta vaxbönor, inget lyx alls , men i denna värme gick det bra.

Har hört att det ska bli ännu varmare i morgon, jag gnäller inte, utan njuter det finns något som heter skugga dit kan man gå ju och inne har vi det svalt .

Detta var vår torsdag.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards