Alla inlägg under september 2016

Av Stick och baka! - 4 september 2016 08:54

Hejsan på er

Vikket tråkigt väder vi har i dag, regnigt och grått, igår hade vi soligt och varmt, jag är ju medveten om att hösten är på väg till oss, visst kan hösten vara fin, tända ljus och mysa förstås, men här blir det mörkt redan vid 16,00 tiden ibland tidigare när det är höst och vinter, här finns ingen gatubelysning där vi bor.

I dag blir det lite strykning och mangling  och lite dammsugning , annars blir det vila.

Av Stick och baka! - 3 september 2016 16:46

                                Hejsan på er

I dag mår jag lite bättre , men denna förbaskade värk som går runt på alla min leder, blir på dåligt humör.

Middagen här i dag : 

köttfärslimpa, med gröna ärter, salt, svartpeppar, turkisk yoghurt , massor med persilja, rör om väl, lägg upp i en ugnssäkerform spä med två dl vatten in i ugnen på 200 grader 1 11/2 timme eller tills färsen är genom gräddad. Jag använde blandfärs, stekte fläsk till, sallad kokt potatis, brunsås .

Detta var gott.

Jag har gjort vindruvsgele på mina mörkblåa druvor som jag har i växthuset Och nu gör jag saft av vindruvorna..

Nu kommer det en massa bilder även från i går.

När jag blev klar så blev det 5 flaskor vindruvs saft , lyckliga jag , nu blir det soffan för mig.

Av Stick och baka! - 2 september 2016 07:47

Hejsan på er .

Har inte skrivit på några dagar pågrund av att jag inte mått så bra.

Var hos doktorn i går igen, ny medicin hoppas på att bli pigg igen.

I dag kommer lilla lottas nya assistent R, vi ska på utförd i dag, med äldsta sonen Roger och hans lille gosse D , och yngste sonen Robin, och jag ,min man lilla Lotta och hennes nya assistent R. Vi ska köra till Otto glass som ligger i Yngsjö , 

världens godaste glass.

Vårt yngsta barnbarn D blev 9 månader igår, tiden går alldeles för fort.

Jag skulle åkt till min dotter i Göteborg och passat mina underbara söta barnbarn i helgen , men jag kände att det hade jag inte klarat av .

Nu ska jag bre baguetter till vår utfärd, det blir rostbiff på dessa, koka kaffe och ha vatten med oss , Ramlösa blir det .

Lilla Lotta är så uppspelt över detta.

Vi kör ju två bilar , jag min man lilla Lotta och nya assistenten åker i vår bil.

Robin åker med storebror Roger och lille D.

Vi möts i veberöd.

Tänk i dag har lilla Lotta 5 assistenter på en och samma dag.

Bilder kommer under dagen , jag var lite tveksam till att följa med men jag sitter ju i bilen Hela tiden och det orkar man ju.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards