Alla inlägg under januari 2017

Av Stick och baka! - 20 januari 2017 07:37

Hejsan 

Min yngsta son robin var här i går kväll med mig och lilla Lotta.

Var på läkarbesök i går blir man glad , jag är inte sjuk , men min vikt dalar hela tiden , det är knappt sant att man bara blir smalare och smalare, men jag mår ju bra ändå , jobbar, promenerar går på gym. 

Jag hoppas verkligen att det vänder så småningom om.

Nu blir det dietist för mig , special kost, men herre Gud, jag äter glutenfritt, laktosfritt och ingen trådmat , sparris, ingen kyckling, kalkon inget från fågel alls. Inga nötter, och inga apelsiner, clementiner, grapefrukt.

Jag äter inte så mycket, pågrund av att jag får så ont i magen, äter mycket sallad. Stopp med salladen nu. Kött och kött, äter kvarg blir så proppmätt , orkar aldrig äta upp en burk på 2 1/2 dl.

Min yngsta son Robin sa till mig i går att jag ska köpa laktosfri drick kvarg, får testa detta.

I dag kommer min mamma och Bengt en stund.

Jag håller på att vitlasyra min gamla furubyrå, hoppas att det blir jätte bra.

Saknaden finns alltid där.

Av Stick och baka! - 17 januari 2017 08:30

Hejsan på er 

Det blir sällan jag skriver här , men lovar att det ska bli bättre.

Sorgen är jätte stor ännu, hela mitt liv slogs i spillror, halva mitt hjärta försvann.

Jag har ju mina barn och detta är så underbart , de hjälper mig att leva vidare, julen och ny året gick bra här med, men men.

Lilla Lotta har inte frågat så mycket om sin pappa , men när det snöade här om dagen, så sa hon , jag vill att pappa ska komma tillbaka från semestern nu, lilla söta Lotta , är det vad lilla Lotta tror att pappa är på semester , jag förklarade att pappa är i himlen och kommer inte tillbaka till oss.

Detta gjorde så ont i mitt lilla hjärta.

Min vikt är som den är , går ner i vikt fortfarande, undrar när detta ska sluta, är väldigt smal nu, storlek XS. Eller S , vi är ute och promenerar varje dag .

lovar att höra av mig snart.

Ha det så bra nu.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards