Alla inlägg under februari 2018

Av Stick och baka! - 16 februari 2018 12:46

            Hejsan igen i dag har jag bakat .

Det blev grekiskt lantbröd ( färdig mix från kungsörnen)

Rosenbröd ( brytbröd) recept ICA

Focaccia ( recept Lailabak)

Jag har även slipat fönster bågen i det som ska bli datarum. 

Så står släta bullar i ugnen nu ( recept från kokihop lätta slätabullar) 

Av Stick och baka! - 16 februari 2018 06:06

        Hejsan

Vaknade till snö. Jag och lotta potta är i Finja .

Igår tog vi bussen in till Hässleholm och shoppade lite.

Väl hemma igen så blev det lunch, tilllagning av lasagne ( kvällsmat) och sallad (((paprika,gurka,tomat och isbergssallad) vi bakade även banan kaka den blev jätte god.

Recept:

Smält 50 gram smör ( låt svalna)

2 ägg

3dl strösocker ( jag tog bara 2 dl), vispa detta tills det blir nästan vitt.

3 dl vetemjöl

2 tsk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

2 tsk kanel

1/2 dl mjölk

Blanda dessa ingredienserna , och rör ner i äggsmeten.

Mosa två väl mogna bananer, rör ner i smeten och ta smöret och rör ner det med.

I med mjölken och rör om.

smörj en form och klä den med havregryn.

Ugnen på 175 grader 40-45 min. 

Låt svalna och njut . 

Lycka till 

 

Av Stick och baka! - 3 februari 2018 11:42

Hejsan 

Nu är jag och min lilla Lotta potta i Finja igen , vi kom igår eftermiddags och när vi kom fram så snöa det så mysigt tycker jag .

Bakningen idag blir ett fuccica bröd med chilli oliver, rosmarin och fling salt. Detta recept har jag tagit hos Laila's. Nu ska jag måla garderobsdörrar. Bilder kommer snart. 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards