Alla inlägg under juni 2018

Av Stick och baka! - 28 juni 2018 15:15

        Hejsan

I dag åkte vi bussen intill Hässleholm.

Lite mat shopping på Citygross.

Och en vända in på djuraffären ny mat till lilla Stina och två nya katt selar, ett till Rita hon är en vit perser tjej , 2 år i november också lilla Stina 13 veckor en bondkatt .

I dag blir det lasagne till middag

ett kilo fläskfärs

en burk krossade tomater

salt

svartpeppar

bryn köttet väl i med de krossade tomaterna.

hemgjord vitsås

mjölk 1 liter

salt

svartpeppar

koka mjölken med kryddorna och häll i maizenamjöl för vita såser koka tills det blir lagom tjockt .

Gröna lasagne plattor i brotten , kött,lasagneplattoroch vitsåsdessa lagren görs till formen är full, jag avslutar alltid med vitsås.

sallad till blir: paprika, gurka och tomat.

blir alltid så gott

Av Stick och baka! - 22 juni 2018 08:22

  Glad midsommar

Vi förlovade oss här och nu.

min blogg har legat nere ett tag men nu blir det att starta upp igen.

Idag kommer min Mamma och Bengt och Jytte . 

Ska bli så trevligt att få ha de här. 

Vi sitter och myser i soffan med kaffe.

Lotta potta är ju med oss också och min lilla katt Rita

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards