Alla inlägg den 9 februari 2019

Av Stick och baka! - 9 februari 2019 13:53

Hejsan på er

Igår natt var lotta potta dålig inte kul alls, var vaken natten och hela fredagen.

I går bakade jag mörk choklad kaka god och vaniljbullar även de blev bra. Lotta potta hade sin assistent , jag var ute och cyklade med så skönt med en elcykel. Idag blev det lite inköp bara och nu har lotta potta och jag suttit och pysslat. Jag har förstås hängt tvätt och strykit tvätt. 

Middagen här idag blir fläskpannkaka och lingonsylt., och veckosallad som jag gör på rivna morötter, rivet vitkål, maj och så salt, svartpeppar och citronolja.

Middagen här igår blev taco med tillbehör gott och nyttigt gjort på vegofärs.

Det är en ganska grå och tråkig dag med inslag av regn.

Recept på fläskpannkaka :

7ägg

4 dl vetemjöl 

salt

svartpeppar

vispa ihop det lätt.

450 gr hackat bacon 

blanda ner allt och smörj en eldfast form

225 grader i ugnen ca 45 minuter.

Lyck till

Super lätt att göra 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards