Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Stick och baka! - 19 maj 2016 07:44

                Hejsan på er

Igår har lilla Lotta sin assistent E här, det var kvällspass.

Och på förmiddagen hade vi Leif och Siv här på kaffe, frallor och kaka efter detta så började jag att dammsuga lite.

Min mage är inte helt ok, så nu ska jag ändra min kost, går över till glutenfritt och ska börja använda laktosfritt med, hoppas att min mage mår bättre av detta.

Yngsta sonen kom en stund i går kväll , mitt mamma hjärta blir så glatt när mina barn och mina barnbarn kommer.

 lilla Lotta var så nöjd med att få mysa med lillebror.

Jag håller på med ett experiment ,

Det är så att jag tycker att det är så ljuvligt med syrener och framför allt ta in de , sätta de i vas på borden, detta för mig betyder att sommaren är på väg.

Men det är ju inte lätt att ha syrener inomhus, det faller blommor hela tiden,

Nu kommer idén fram : jag tog glycerin två matskedar och jag tog  och kokade 2 dl vatten rörde ihop detta ( jag vet att detta kan man göra med rönnbär bland annat och de står lika fint i flera månader) detta gjorde jag i tisdags och ännu har inga blommor fallit av, det luktar så gott.

Bild kommer jag lovar.

I dag ska vi köra till Danmark med min mamma och Bengt , det blir en tur till tårnby ska bli så mysigt. Vi brukar alltid äta något gott där med.

Det kommer fler bilder senare.

Lilla Lotta är så glad att vi ska åka iväg idag.

Grannens fina äppelblommor.

Och vår vindruvsplanta i vårt växthus.

Nu bär det iväg till Danmark. 

Nu kommer det bilder.

Ha nu en bra dag.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards