Alla inlägg den 10 september 2016

Av Stick och baka! - 10 september 2016 07:00

Hejsan på er

I går kom lilla lottas assistent R, det funkar bra mellan lilla Lotta och hennes nya assistent.

Vi började med att köra till Ica i Skurup och handla, hem och på började vår lunch det blev stekt korv till Lotta och tonfisksallad till oss och lite frallor till detta.

äldsta sonen Roger kom med sin lille guldklimp D och hunden Cindy , lille Zäta var på djursjukhuset i Malmö och fick gjort vid sina tänder.

Vilket väder vi har det är sommar sol varje dag nu.

I dag kommer Leif och Siv till oss ( de ska sova över) 

Till förätit blir det tre små smörgåsar, danska smör och bröd, och till varmrätt blir det inbakad fläskfilé , kokt potatis, champinjonsås, sparris och kvist tomater

. och till efterrätt blir det Otto glass i havreskålar ( färdig köpta havre skålar)

Drink när de kommer blir Pinacolada.

Vädret här nu är lite sol dis och det är bara 9 grader ute fast klockan är bara kvart över sex på morgonen.

I dag har jag lite att pyssla med, måste vika tvätt och mangla lite, sen blir det till att göra smörgåsarna och laga all mat till oss.

Lilla Lotta ska ju givetvis vara med det är hon alltid, vi lämnar aldrig bort lilla Lotta på något korttidsboende eller någon form av avlastning, vi har henne hemma 24 timmar om dygnet .

Min älskade lilla Lotta mammas lilla stjärna , du bor i mitt hjärta alltid, men det gör ju mina andra barn med och mina underbara barnbarn med förstås.

I mitt hjärta är där jätte stor plats för mina nära och kära.

Vet inte hur många ggr, jag har sagt att jag älskar mina barn och mina barnbarn och detta visar jag förstås med, kramar mina barn och barnbarn, pussar på de i tid och otid.

Ska försöka lägga in lite bilder i dag med.

Ha nu själv en underbar lördag.

 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards