Alla inlägg den 28 augusti 2016

Av Stick och baka! - 28 augusti 2016 06:38

                          Hejsan på er

Vaknade av att det lät som åska, upp och tittade jo det mullrade på avstånd.

Jag som trodde att det skulle vara fint väder i dag med, men det kan ändra sig förstås .

Nu är man bortskämd med att det varit sommar väder en hel vecka.

Det blixtrar för fullt nu, oj jag tycker verkligen inte om åska alls.

Bönderna har skördat allt nu, det som finns kvar nu är sockerbetorna.

Har redan hängt in all tvätt som inte skulle strykas skönt.

Har lite stryk tvätt bara får göras sen när resten av familjen är vaken.

Nu kommer regnet med och det blixtrar på och mullrar högt nu ganska nära.

Det åskar så in i den, det smäller rakt över oss och nu gick strömmen , men kom tillbaka ganska snabbt.

Min frukost två knäckebröd glutenfri, rosmarieknäcke med salt och kaffe .

Tände lite ljus i det tråkiga vädret , nu myser vi med frukost .

Nu i kväll så har åskan kommit tillbaka och regnet med, det blixtrar kors och tvärs.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards