Alla inlägg den 24 augusti 2016

Av Stick och baka! - 24 augusti 2016 08:23

          Hejsan på er , hoppas ni också har underbart väder.

I dag ser vår dag ut så här, en tur till Malmö och besöka Leif och Siv , fika med de och sitta och snacka skit hihihi.

Vi ska till deras koloni stuga på ärtholmen i Malmö , sen blir det en tur till min anhörig, 

Egentligen vill man bara vara hemma och mysa i sin trädgård.

Men jag har ju tid till detta en annan dag.

Jag ska fotografera mina nya höstblommor som jag planterade i går.

Middag i dag :

SkinkSnitzlar, koktpotatis, sallad , brunsås.

Jag måste ha något att göra hela tiden.

Det blir även pyssel med min lilla Lotta.

Blir så varm om hjärtat när mina barn ringer och vill vara med oss, nu är det ett tag sedan vi träffade våra två barnbarn från Göteborg.

Men jag har ju haft fullt upp med att göra marmelad och mos och gele, jag vill ju ta vara på allt som växer i min trädgård.

Nu är det dags att göra vindruvsgele och vindruvssaft, och jag har fler plommon att ta hand om. Samtidigt vill man ju sticka till sina barnbarn och framför allt att sysselsätta lilla Lotta , det blir mycket pyssel på högnivå.

Vi hade anställningsintervju i dag, hoppas på att denna tjej vill ha vår lilla Lotta, tjejen är utbildad undersköterska , jätte bra, verkade jätte trevlig , nu håller vi tummarna.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards