Alla inlägg den 12 juli 2016

Av Stick och baka! - 12 juli 2016 07:14

      Hejsan allihopa.

Så skönt att jag gjorde vi en del av trädgården igår, får väl fortsätta i dag igen .

I mitt växthus har jag en vindruvsstock , blåa vindruvor, och Jesus så mycket vindruvor det blir i år, och de börjar att bli blåa redan, det kommer att bli mycket gele och saft.

Jag har två plommonträd och de är fulla av frukt, det blir till att göra marmelad och sylt.

Jag älskar att ta vara på det ätbara från min trädgård.

Jag har bara fått fyra slanggurkor, nu börjar tomaterna att bli färdiga med.

Vad mer som ska hända i dag vet jag inte riktigt.

Lilla Lotta leker mycket med sanden hon fick i julklapp av sin lillebror Robin .

Nu börjar det att närma sig hennes födelsedag, det blir mycket lego för hennes del.

Lego friends tycker lilla Lotta om.

 som sagt så var vi ju hundvakt åt äldsta sonens hundar , här ligger Zäta och vilar sig , mys gubben.

Min man och lilla Lotta åkte till äldsta sonens familj och lämnade hundarna.

Nu ska vi köra till Malmö och fika hos Leif och Siv , fasiken vända hem igen jag glömde min glutenfria kost.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards