Alla inlägg den 17 september 2015

Av Stick och baka! - 17 september 2015 17:18

      Hej

Denna natt har jag haft förbaskat ont i min högra hand ( sen jag skadade mitt lillfinger, jag trillade och tog emot med mitt lillfinger)

Ringde vårdcentralen i Skurup fick en snabb tid , läkaren tittade och sa att det blir akut röntgen i Ystad , dit där röntgades och vänta och vänta blev ner skickad till akuten och så blev det vänta igen.

träffade ortopedläkare ( jätte trevlig) hon berättade för mig att jag fått en spricka och av detta så blir svullnaden så stor som den är och smärtorna är enorma.

Det blev gips och detta ska vara på i två veckor.

Jesus koss vad man är handikappad nu.

Tur att jag har min man .

Fått utskrivet starka värktabletter .

 Nu hoppas jag att det går över snabbt , det blir ju inget stickat för mig nu.

 Lotta hade sin assistent här idag , de har varit i full gång , de har gjort glass i dag utan socker. 

recept :

3 dl vispgrädde

Vispa detta

Sen hade de i frysta hallon och vispade igen.

Jätte gott sa de och min man tyckte det var gott.

Sen har de gjort tryffel smet , det får min man hjälpa Lotta med i morgon.

dessa ska rullas till runda bollar och sedan rullas i kakao.

Ha nu en skön kväll

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards