Alla inlägg under juni 2015

Av Stick och baka! - 18 juni 2015 12:02

  Hej

Vilket väder vi har idag regn och åter regn,

idag får det vara inne lek och pyssel.

Vår midsommar tårta är klar nu ,bild bevis.

Nu ska jag göra köttbullar , även dessa tills i morgon.

Bildbevis på stekt inlagd sill .

 Lotta var så duktig och hjälpte till med tårtan .

Av Stick och baka! - 17 juni 2015 11:25

Hej

Lite sol och blåst tråkigt .

Idag ska vi gå på midsommarfest , med det assistansbolaget som vi har vår lilla 

Lotta i.

Bolaget heter Omtanken i Skåne AB ( detta finns i Veberöd i Skåne)

Vi som ska följa med lilla Lotta är hennes assistenter (mamma, pappa och ....

Lotta är så glad fast nervös med förstås .

Vi var på midsommarfest mellan klockan 12,00-15,00.

Sen blev det och stryka lite tvätt och några tvättmaskiner blir det med.

Vi fick köra till Skivarp, till Gunnebo blommor , fick köpa en blomma till, räknade fel när vi var där sist.

Systembolaget köpt lite, nu har jag gjort egen snaps till midsommar,

33 cl brännvin special, 1 styck citron ( tvätta den) skär strimlor med en potatis skalare,

lägg ner skalet i flaskan och tillsätt 1 dl honung,

skaka rejält , ställ in den i kylen, denna går att dricka redan efter en dag.

Obs efter 3 dagar måste man fiska upp citronskalet annars bli det beskt,

Lycka till .

Vädret är regn nu och 11 grader ute

Ha en underbar dag.

Imorgon blir det full rulle , det blir att rulla köttbullar och förbereda maten till svaneholmslott.

 

Av Stick och baka! - 16 juni 2015 07:46

  Hej

Det är ingen värme här 

Eldar i spisen, i dag kommer Lottas assistent ,

så jag hinner att plantera blommor och jag ska steka sill och lägga i ättika.

Ha det så bra bild bevis på maten sen .

Middag i dag blev hönsfärsbiffar , nypotatis, bea sås, majs.

Nu är lilla Lotta duschad av sin assistent, och de har pysslat bild bevis kommer.

Av Stick och baka! - 15 juni 2015 13:16

  Hej

Idag är det ingen värme alls blåser och åter blåser igen.

Varit en tur till Ica i Skurup.

Manglat tvätt och plockat lite passar på när Lotta har sin assistent här.

Nu ska vi köra till Gunnebo blommor i Skivarp och handla lite.

 

Av Stick och baka! - 14 juni 2015 16:38

    Hej

Idag har det stått städ och tvätt på programmet .

Men vi har haft besök med äldsta sonen med sin fru och deras fina hundar

(Cindy och Zäta)

Det blev bara en slät kopp kaffe.

Kan inte säga och skriva det tillräckligt 

Det är så underbart att få våra barn här , älskar de mest av allt.

Middag i dag:

Korv och stroganoff , ris och grönsaker ( detta åt Lotta)

Biff och stroganoff , ris och grönsaker det åt jag och min man.

Biffen var gjord på strimlad rostbiff,

Lotta tycker inte om något nötkött alls, man kan inte tycka om allt så är det bara.

Det finns en del jag inte äter, bland annat kålpudding eller kåldolmar, 

men jag lagar det jätte gärna , min man tycker om det.

Snart är det midsommar det är inte klokt vad tiden springer iväg.

Vi ska vara hemma med min älskade mamma och Bengt.

Vi kör till Svaneholmslott och myser där en stund , 

där är resning av midsommarstång och sedan är det dans.

Sen firar vi här hemma.

Jag ska göra stekt inlagd sill, det är ju så gott tycker jag.

Av Stick och baka! - 14 juni 2015 16:35

  Hej

Lotta är lycklig hennes flygplan med tillbehör ,

blev färdig byggt i går med hjälp av sin pappa.

Titta så fint .

Av Stick och baka! - 13 juni 2015 13:18

      Hej

Min yngste son Robin och hans kompis Leo , är här de solar och badar,

underbart att få ha de här.

Nu har vi ätit stekt korv med pasta , korvbröd , ketchup, senap ,

grönsaker tomat, gurka, paprika och dressing: 

Det var creme fraiche ,nektarin, svartpeppar, salt och thai sweet sauce,

blanda runt . Jätte gott.

 

Av Stick och baka! - 13 juni 2015 10:27

  Hej

Vilket underbart väder vi har , jag tror knappt det är sant.

Solen skiner och det är så varmt.

Nu sitter jag och väntar på min underbara svärdotter hon är på rea i Skurup tror det är på Postpack.

Och vår yngste son  Robin kommer snart också.

Måste delge er en bild från en del av vår trädgård 

Ha en underbar dag alla ni där ute.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards