Alla inlägg den 17 mars 2016

Av Stick och baka! - 17 mars 2016 06:53

      Hejsan 

Vaknade till sol

I går körde vi en sväng till Svedala, för att fylla på frysen igen fläskkotletter, skinkfärs och Fläskgrytbitar detta köper vi på Svedala chark svenskt kött givetvis.

Sen blev det en tur hem till min mamma och Bengt , där blev det hembakat och kaffe.

Det var så fint väder hela dagen i går.

Dagen i dag blir lite pill i rabatterna .

Middag här i dag:

Oxfile

Pommes

Korv ( till lilla Lotta , Lotta är inte glad för oxfilé )

Lilla Lotta är också vaken , man försöker smyga upp men man låter som en klump.

Nu blir det kaffe för min del.

Nu är nästan städningen över skönt, har vädrat och åter vädrat.

Lilla Lotta och jag har sått gräs i vårt strutsägg och vi sådde även i ovandelen på en ägg kartong, vattnat och klart och så plast över.

Nu hoppas vi att det gror snabbt.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards