Alla inlägg den 20 mars 2016

Av Stick och baka! - 20 mars 2016 07:38

        Hejsan

Vädret är ganska klart hoppas på sol idag.

I går handlade vi lite på Ica i Skurup, hem och fikade och då kom yngsta sonen Robin till oss så mysigt.

Jag och min man passade på att köra till interflota i Skurup och beställde blommor till USA , så var detta också gjort, fick mysa med min son och Lotta var så glad att Robin var här.

Sen körde vi till Malmö och ordnade räkningar och en massa papper åt min Pappa, känns skönt när det är gjort. Jag hade gjort två bakelser till honom.

Och när vi körde hem så stannade vi på burger kring på Jägersro Center och åt.

Hem och fikade och sen blev det teve tittande för hela slanten .

Min man gjorde räkmackor till sig och lilla Lotta .

Nu vankas det frukost här hos oss, lilla Lotta håller på att duka frukost nu.

Jag började på en ny stickning igår till yngsta barnbarnet Lille D.

Ska bli en tröja med raglan arm, på framstycket ska man sy eller sticka mun, näsa och ögon.

Ljust garn i botten färg, ärmarna ska vara blå och mun, näsa och ögon ska vara i samma blå som ärmarna.

Jätte underbart garn.

Kommer bilder senare i dag.

Utfärd med mormor och Bengt på tisdag.

Glas stället fick min man i födelsedags present av dottern Tina och hennes familj.

Besticken är till yngsta barnbarnet och tallriken med, När lille D döptes så fick han bland annat en mat service Putte i blåbärsskogen och besticken var slut eller inte kom bara, men nu kom det tack babyland.

Äldsta sonen med fina frun, lille bebis D och vovvarna Zäta och Cindy har varit hos oss i dag , det är så mysigt att få krama och gulla med lille D och han växer och växer , han är så med nu , fast det har han varit länge nu, han är så söt farmors lille älskling.

Farmor älskar dig .

Tvättat, städat och plockat idag.

Garnet jag stickar i nu heter:

Sidar Snuggly, babybamboo, stickor 4, 80% Bamboro och 20% Wool

Ett underbart garn att sticka i , så mjukt och följsamt.

Vädret har varit på topp hela dagen sol och åter sol, härliga vår du är så välkommen

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards