Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Stick och baka! - 9 maj 2015 09:31

  Hej 

I dag är det cruising ( veteranbilar el, raggarbilar) i Ystad det är jätte stort,

folk tar sig ut på gatorna med stolar och bord och tittar på alla dessa bilar

som kör i genom  Ystad. Detta kan man kalla folkfest.

Dessa biltokiga samlas utanför Ystad innan de drar in till Ystad,

Hoppas att det inte regnar. Det finns ju så många fina bilar att titta på om ,

man har intresset förstås.

Jag började att sticka på en lusekofta till mitt äldsta barnbarn bild kommer,

snart.

Ha nu en underbar dag .

Av Stick och baka! - 9 maj 2015 09:26

Hej

Middagen i går blev inte tillagad alls, 

för min mamma och Bengt kom och även min yngsta son kom,

det blev grillad korv ( Ugglarps den är bäst ).

Kokt pasta med majs, isbergssallad, och lök.

Dressingen var:

creme fraiche

dijonsenap

honung

salt

Torkade kryddor franska örter.

Korv bröd, senap, ketchup, gurkmajonäs och torkad lök,

detta var tillbehören.

Solen var framme men det är kallt ute, fast vi satt ute och åt.

Det var min man som grillade korven.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards