Alla inlägg under mars 2016

Av Stick och baka! - 15 mars 2016 08:51

    Hejsan på er 

Vaknade tidigt som vanligt , var tvungen att titta på teve play , tittade på ,

Gift vid första ögonblicket, så det sista avsnittet med , tråkigt att ingen av paret funnit lyckan .

I dag ska vi köra till min mans tvillingbror Leif och hans fina fru Siv, fika frallor och kaka samma som alltid när vi träffas.

De bor i Malmö .

Var ju på stickcafe i går och vi fick undervisning i tunisisk virkning, trevligt men oj vad det tar tid.

Det blir liksom lite dubbelt dubbelt eller tjockare än när man virkar vanligt.

Har precis pratat med min dotter i Göteborg , Tina är jätte förkyld och hennes dotter A har fått öroninflammation , det rinner ur örat på henne och hennes son W har gnällt över ont i öronen med , dessa små älskade ungar har ju varit dåliga länge nu, barnläkaren Möller kommer dit i dag igen till dem, han ska vara en jätte bra barnläkare i Göteborg och vilken underbar läkare som gör hembesök .

Hoppas verkligen att han ger mina underbara barnbarn dunder medicin nu så de kan få vara friska nu.

Varför bor man så långt ifrån varandra????

Tycker så synd om min dotter Tina nu två sjuka barn och dålig själv , detta är inte någon höjdare.

Mina hönor jag gjort i tunisisk virkning, de ser verkligen ut , jag tycker de är originella , men min man tycker Nej och åter Nej , min dotter Tina tyckte samma sak.

Visst blir man glad tralla la hihi.

Middagen här igår:

Torsk rygg ( fryst Findus) gjorde vid den i ugnen på 200 grader i 25 min.

Jag använde kryddan citronpeppar och färska citron skivor och tomat skivor.

Sallad , blandad sallad

Kallsås: 2 dl creme fraiche, 1/2 dl citron majonäs, 2 msk dill, tre kokta ägg hackade blanda runt, in i kylen .

Kokt potatis.

Lätt som en plätt.

Lilla Lotta ville inte ha fisk , så hon fick pizza ( från frysen på Ica)

Vädret blev sol iallafall.

Av Stick och baka! - 14 mars 2016 09:47

Hejsan på er 

Middagen här i dag blir samma som igår.

Glömde skriva att yngsta sonen Robin var ju här igår och gjorde lilla lottas dag fin tack.

Vädret är inget jätte bra ännu, men vi hoppas på lite sol ändå.

Ikväll ska jag gå på stickcafe, det blir bara tunisisk virkning en av tjejerna ska lära ut detta i dag, jag var tvungen att lära mig själv i går, jag gick in på drops.com jätte bra film visar precis hur man ska göra , jag har börjat på en grytlapp , det tar ju ganska så lång tid att göra detta, men det är kanske bara i början , det blir ganska tjockt bra när man ska ha det som gryt lapp.

Lilla Lotta saknar sin assistent E ( men hennes pojkvän har fått influensan så vi vill ju inte att E ska komma hit med denna smitta till lilla Lotta )

E har tid här på torsdag så vi får se.

Vårt yngsta barnbarn var ju här i går, tiden bara springer iväg och han blir större för varje gång vi träffas.

 

Av Stick och baka! - 13 mars 2016 08:20

  Hejsan på er alla där ute.

Vad ska ni göra i dag?

I dag kommer äldsta sonen med sin familj och jag tror att hundarna också kommer med.

Jag ska bjuda på middag i dag.

Middag här i dag blir:

Fläskkotletter

Kokt potatis

Sås

Grönsaker

Vindruvsgele ( hemgjord)

Vädret här nu lite disigt men ingen blåst .

Hoppas det blir sol som i går.

Min yngste son var ute och fiskade i går med sina arbetskamrater ( första gången) 

Han fick två torskar jippi Robin du kan detta du.

Nu är det påsk pyssel på hög nivå , lilla Lotta är så duktig, men koncentrationen är inte jätte bra , men vi ska bli färdiga i dag med detta.

Allt detta pyssel har jag köpt på panduro outlet i Malmö .

Av Stick och baka! - 12 mars 2016 07:06

             

          Hejsan på er.

Nu sitter jag och väntar på att kaffet ska bli färdigt , lilla Lotta sover så skönt för henne.

Dessa vita små hönorna köpte jag på Biltema i Malmö ( Svågertorp).

Brukar alltid köpa något nytt till Påsken tycker det är så mysigt.

 Vädret är strålande solsken jippi man blir så glad.

Jag har precis klippt ner mina rosor.

Min man har varit och hämtat hem sin ögonsten , den har stått i garage hela vintern.

Nu står hans ögonsten här hemma igen.

Min man tog ut mitt lilla ute kök i går , nu ska jag diska sakerna och göra vid det.

Bilder kommer senare .

Vi fikade ute med min underbara mamma och Bengt och jag gjorde våfflor till oss alla, jätte mysigt med första fikan ute.

Av Stick och baka! - 11 mars 2016 18:48

Hejsan på er

I dag har det blivit lite handling i Skurup både på Ica och Coop .

Sen har det blivit mycket tvätt och strykning och jag har tagit fram alla påsk sakerna , och hängt upp påsk gardinerna.

Face time med mina barnbarn i Göteborg , visat allt påskpynt för de.

Middag här i dag blev skink grytbitar med morötter i och pasta till detta gott.

I dag så sålde vi vår aktagraco bilbarnstol 0-13 kilo som vi haft till våra två barnbarn ( i Göteborg ) den har varit toppen men nu är barnbarnen för stora för den.

Vädret har varit soligt men oj vad det är kallt i vinden .

Jag lägger in alla bilderna imorgon.

Nu blir det teve tittande resten av kvällen.

Ska ni titta på lets dance ????

Ha en skön fredags kväll.

 

Av Stick och baka! - 10 mars 2016 20:50

Hejsan svejsan

 jag har varit hos min manna och Bengt , min mamma har hjälpt dig med. Måla tak tapetserat och lagt nytt golv  i deras kök full rulle jag mår bra igen efter sjukhus och massor av morfin och dropp jäkla skit nu är vi hemma igen full rulle och håller på med påskpynt m men är så så jäkla trött och slö , hoppas att mitt liv blir bättre , jag fattar inte att man går på knäna. 

Jag lovar att höra av mig när huvudet är på skaft

Av Stick och baka! - 8 mars 2016 13:31

Hejsan igen

Helgen var ganska bra faktiskt , tänk att få ha alla sina barn här och mina undrenarna barnbarn.

I dag har min mans tvillingbror Leif och hans fina fru Siv här, det blev som vanligt fika med frallor och kaka och lite godis.

Middag här i dag blir pasta, skinkfärs, .

Koka pastan

Gör skinkfärsen så här:

Bryn den väl salta och peppra.

Häll på frysta grönsaker och 2 dl creme fraiche blanda väl ,

Blanda pasta och köttfärssåsen och häll upp i en ugnsäkerform.

Gratinera i 35 minuter tag ut och häll på ost och in till osten smält.

Jätte gott .

Skinkfärsen är mager finns inget fett alls i den.

Lycka till.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards