Alla inlägg den 22 juni 2016

Av Stick och baka! - 22 juni 2016 07:01

        Hejsan på er.

Hoppas på fint väder i dag, fast jag har massor att göra inomhus.

Igår kom min underbara mamma och hennes underbara man Bengt .

Middagen här i går korvstroganof och ris, sallad.

Sen blandade jag ihopa glutenfri våffelmix ( MIX WELL) dessa blev goda.

Dessa våfflorna bjöd vi på till kaffet uppskattat blev det.

När mamma och Bengt kom så körde vi till Skurup och besökte banken, Ica ( hämtade min bakbox) och vi besökte outlet med.

Vi körde till Tullstorpsvägen fiskrökeri , köpte stektinlagdsill, majonässill,räksallad och kåsebergasill, väl hemma smakade på allt jätte gott.

Stora boxens innehåll.

Nu har vi klarat av midsommar handlingen skönt, gjort köttbullarna färdiga .

Och vi har ätit middag nu med samma som igår korvstroganoff, ris och sallad.

Äldsta sonen plingade så nu är vi på väg till honom och hans lille guldklimp och deras hundar.

Tänk så mysigt han är pappa ledig nu.

Dammsugat, torkat golven, tvättar för fullt också.

Detvsom blir torrt ska ju manglas och strykas.

Endast lilla lottas rum kvar att städa.

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards