Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Stick och baka! - 6 januari 2016 19:58

  Hejsan

Nu är det ju kväll, men imorgon ska jag följa med min fina svärdotter till Lunds universitetssjukhus och deras lille prins på hörsel test, så jag har förberett vår middag tills i morgon

Middag:

Fläskkottletter, dessa saltades och jag använde svartpeppar och brynte de väl.

Under tiden tog jag rivna morötter, creme fraiche, riven ost och kalvfond och rörde ihop allt detta.

När kotletterna var färdiga la jag de i en ugnssäker form och hällde på allt detta och in i ugnen på 200 grader i 45 minuter, detta ska svala och sen in i kylen, till detta serverar jag kokt potatis. Vet att detta blir jätte gott kotletterna blir så möra.

Lycka till.

Bild bevis kommer.

Jag har även tvättat ett antal jul dukar och manglat de så skönt. Tycker inte om att ha plast dukar vill ha riktiga dukar på köksbordet .

Jag snyter mig så enormt fattar inte vart allt snor kommer ifrån hihi.

Gud det snöar och fyker här i Skurup, inte kul men nu är det ju vinter hipp hipp hurra. Ska göra en snö lykta till lilla Lotta i morgon , har lagt upp snö i en liten kulle , det blir säkert fint , lilla Lotta får stanna inne ett tag till, hon blir kallsvettig emellan varven, hostan har varit lugn i dag hoppas att hon kan somna i kväll utan att hosta stup i kvarten.

Av Stick och baka! - 6 januari 2016 08:32

                 

Hejsan

Denna natt har varit kämpig , Lotta ville sova själv i går kväll men hennes hosta satte stopp för detta , det var bara att dra ut hennes säng . Jag har sovit hos henne , tryggt för lilla Lotta och även tryckt för mig.

Lilla Lotta har sovit lugnt skönt uppstigning vid 08,00 tiden, nu har hostan kommit igång, men lilla Lotta har ätit frukost och fått i sig sina tabletter och hostmedicin . Vi väntar med att ge kortisontabletterna. 

Det är snöoväder här det snöar och åter snöar.

Min man har varit ute och skottat.

Bilarna kör sakta på vägen, de plogar ju hela tiden men de har nog andra vägar att ploga i första hand nu.lite bilder hur det ser ut i vår trädgård.

Nu är huset färdig byggt i lego , det blev fint, mam kan även tända en lampa inne i huset små mysigt.

Detta fick Lotta av Robin i julklapp och i dag packades det upp Lotta är jätte nöjd. Det är sand jätte trevligt.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards