Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Stick och baka! - 15 januari 2016 10:51

  Hejsan på er 

Min mage började igår kväll igen, men denna gången försökte jag själv med att massera magen, och la mig på magen, trodde inte det skulle släppa alls, men vid ett tiden i natt så var det över. Det är ju så tråkigt när man får så ont.

Och lilla Lotta blir ju så orolig när jag blir sjuk. 

I dag blir det bara pyssel med lilla Lotta.

Mat för mig idag är döden, kan inte äta, nu sitter jag med en mugg fil ska försöka få i mig detta.

Måste göra något känner jag , men jag vet ju att jag måste vila mig i dag och ta det lugnt, men alla mina krav är så höga att jag inte kan släppa detta. Känner mig som en dålig mamma, att jag inte kan utföra det jag brukar göra.

Vädret här är 1 minus bara skönt och vägen här ute är svart av asfalt all snö och is är borta. Men Jesus koss vad mina fönster är smutsiga av väg salt . Pratar med min mamma varje dag, hennes man Bengt har ju varit så förkyld och hostig, han fick en inhalator nör han var hos doktorn, för den hemska hostan. Hoppas att han snart blir frisk igen.

lilla Lotta hostar fortfarande här, började vid sex tiden i morse fick lite hostmedicin och somnade om igen. Sen var det dags igen när hon stigit upp och ätit frukost då fick hon en dos till av min man.

Vi körde faktiskt en sväng till Malmö till min mamma och hennes man vi köpte med oss jätte goda kaka från konditori centrum i Skurup , den heter tosca Wiener jätte god en smal bit blev det för mig. Och vi har varit på Ica Supermarket i Skurup och handlat lite och sen blev det knut pers i Skurup behövde en ny sladd för laddning till min padda, och jag behövde ett vitt garnnystan snabbt in till fina Jytte  .

Hem sen och gjorde smörgåstårta likadan som jag gjorde till nyårsafton.

Recept på denna hittar du på hemmets journal, men utan lax recept nummer tre .

Lycka till.

Ha nu en fortsatt bra fredag kväll.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards