Alla inlägg den 26 april 2015

Av Stick och baka! - 26 april 2015 09:11

        Hej

Vaknade till en gråmulen morgon.

I dag kommer vår store son och hans fru och deras fina och gosiga hundar.

Fick precis sms av min yngsta son han kommer i dag igen underbart, jag

blir så glad och nöjd i mamma hjärtat.

Vi bjuder på middag det blir inbakad kassler, ris ,kokta morötter, gröna ärter, 

Ingredienser:

Kassler ( Vinmarinerad )

Ris

Morötter

Gröna ärter

Ananas

Champinjoner

En rulle smördeg

Bea sås Knorrs

Jag skivar kasslern och använder en ugnsform och där lägger jag 

kassler och ananas jag varvar till allt köttet är slut.

Sen lägger jag på svampen och sist lägger jag på smördegen och in i ugnen,

på 200 grader i 30 min.

Koka riset se anvisning på paketet.

Skalar morötter och kokar de.

Värmer ärterna

Gör Bea såsen .

Det blir även sallad.

Sallad:

Isbergssallad strimlad

Körsbärstomater hela

Paprika skivad

Slanggurka skivad

Ha en underoar söndag.

Vad ska ni ha till middag i dag???

Lotta ska på promenad som vanligt .

Men oj nu kommer solen fram så skönt, man ska kanske gnälla lite HiHi.

Bilder på vår middag kommer sen 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards