Alla inlägg den 16 april 2015

Av Stick och baka! - 16 april 2015 19:10

Hej

Middagen var jätte god. 

Vilket väder vi har här i Skurup blåst och åter blåst ,

hoppas på lite värme nu och ingen blåst.

Vår äldste son fyller år i morgon, ringa och sjunga får det bli.

Jag har ingen vacker röst alls , så stackars honom då.

ha en fortsatt skön kväll, här blir det teve tittande och lite 

stickning förstås .

Jag var ju inte på Stickcafet i måndags pågrund av att jag hade 

födelsedag.

Men efter helgen ( på måndag) då är det att gå dit, 

jag längtar .

Det är så trevligt.

Av Stick och baka! - 16 april 2015 08:37

            Hej

Lottas assistent var här igår, de gjorde två fina ljuslyktor,

och körde en runda till Skurup. Lotta är så nöjd när hennes

assistent är här, bildbevis på ljuslyktorna blir det.

Middagsmat i dag:

Biff i grönpepparsås 

Lyxig kötträtt med gräddig grönpepparsås och ris

Ingredienser:

Ris

Biff (rostbiff)

Olivolja

Salt

Gul lök, klyftad

Grönpeppar, lätt krossad

Vatten

Grädde

Kalvfond

Klrsbärstomater, delade

Gurka, stavar

Koka riset

Skär biffen i 2 cm kuber.

Hetta upp en stekpanna och bryn hastigt köttet i olja.

Salta och lägg åt sidan.

Stek lök i samma stekpanna utan att diska den emellan.

Stek under omrörning tills löken är något mjuk.

Tillsätt grönpeppar, vatten, grädde och fond.

Låt sjuda 5 min.

Häll ner köttet i såsen och låt sjuda 3 min.

Servera med ris, tomater och gurka.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards