Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Torsdag vilken natt

Av Stick och baka! - 7 januari 2016 08:56

Hejsan 

Vilken natt det varit lilla Lotta började hosta klockan 23,40 och höll på till 24,00 gav henne medicin, sen somnade lilla Lotta 01,20 i dag är man lite trött i huvudet, det är ju svårt att bara somna själv.

Nu på morgonen så är det hosta och åter hosta, stackars lilla Lotta vi ber till Gud att det slutar snart . Vi har både hostmedicin och kortison tabletter, hennes små luftrör kommer i kramp och ger signal till hjärnan att hosta, hosta, hosta, fast att det inte behövs. Det är bara att invänta att det vänder så småningom . I dag händer inte så mycket alls bara njuta av vår snötäckta vy. Vi började ju på en ny julklapp som hon fått av lille bror Robin , nu menar jag inte sanden utan lego friends hårsalong jätte fin visar när den är färdig.

Leksaken tyckte lilla Lotta jätte mycket om ( lille bror Robin köpte den på Panduro) Den är jätte trevlig att leka med , man kan färga sanden själv, toppen leksak till Lotta, jag vet att Lotta vill göra detta med sin assistent E, hon kommer på Fredag till lilla Lotta . Vägen utanför oss är helt fri från snö nu , de kör här hela tiden känns tryckt att vägen är snö fri.

Robin berättade när han kom till oss att vägen E65- an var ganska hal vid avtagsvägen till  Genarp.

Nu är det snart middag här det blir: burkpotatis Som jag stekte i smör och hällde på skorpmjöl, sen blir det fläskkotletter som jag gjorde vid i går .

Lilla Lotta vill ha pizza så det blev så .

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stick och baka! - 13 februari 2019 07:57


  Godmorgon Idag ska vi åka till Ängelholm ( jag, lotta potta och hennes assistent Anna )  Och träffa min dotter Tina och hennes små barn , mina underbara barnbarn Althea och Walter . Min dåliga frukost hihi blev cornflakes och mjölk onyttigt ...

Av Stick och baka! - 12 februari 2019 10:15

              Godmorgon  Idag blir det lite av varje . Nu precis bryner jag kotletter, som sen ska ner i en gryta och få puttra där till de blir jätte möra , supergott. Till dessa blir det kokt potatis, grönsaker och gele och inlagdgurka g...

Av Stick och baka! - 9 februari 2019 13:53

Hejsan på er Igår natt var lotta potta dålig inte kul alls, var vaken natten och hela fredagen. I går bakade jag mörk choklad kaka god och vaniljbullar även de blev bra. Lotta potta hade sin assistent , jag var ute och cyklade med så skönt med en...

Av Stick och baka! - 31 januari 2019 08:05

                                    Hejsan I går var jag och lotta och hennes assistent och badade. Min duktiga lotta simmade minst 200 meter detta har aldrig hänt förrr, det har varit mycket tjat från min sida simma, simma, rör...

Av Stick och baka! - 21 januari 2019 08:18

              Hejsan på er  Min blogg är så dålig och jag känner att jag inte hunnit med denna alls. Mitt och lotta pottas liv är bara bra . Vår katt Stina 9 månader världens finaste katt. Hon blev kastrerad i torsdags det har gått jätte...

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards