Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Stick och baka! - 4 oktober 2015 10:09

       Hej

Nu när jag sitter här och skriver vid köks bordet så knackar det på fönstret och där ute står mitt yngsta barn ( Robin)

jag blir så lycklig och glad vilken överraskning, har precis satt på kaffet till honom och vi.

Han ska ju tävla igen den 17 oktober i Malmö jag hejar redan på honom , men jag kan inte vara med på grund av den stora hemligheten vi har den helgen , men min man kommer att vara med förstås skönt och jag får gå här hemma och bara tänka på honom och be till de högre makterna . Tävlingen heter Nordic Race och detta ska var vid kallbadhuset i Malmö på Ribersborg loppet är på 5 km. Jag hoppas att min son får en bra placering.

Han är här nu min fina son .

Ny tagna bilder på min son

I eftermiddag kommer vår äldste fine son hem till oss ,och hans  underbara fru och deras jätte fina hundar, jag har det så bra och underbart , vad gnäller jag för hihi. Jag vet att min yngsta dotter  och inte hennes fina familj inte är här  detta är en stor sorg i mitt hjärta , men jag vet att man inte äger sina barn , men jag hade gärna velat ha hennes familj närmare mig. 

Det är tur att det finns Face time , detta gör vi ofta , och jag är så lycklig att min dotter Tina tillåter oss detta , vi följer ju våra barnbarn med detta . 

Jag är bara så rädd att mina barnbarn glömmer bort mig, fast jag vet att de inte gör det, men tanken finns där alltid.

Middag här idag :

Kokt potatis, kokta morötter, vindruvsgele ( hemgjord) , äppelmos( hemgjord), rårörda lingon( hemgjorda) och brunsås och fläskkotletter, brynta först sen in i ugnen på 200 grader i nästan två timmar, de blir så möra och fina, och kokta gröna ärtor .bild bevis blir det senare.

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards