Alla inlägg under april 2015

Av Stick och baka! - 6 april 2015 18:22

      Hej

stickad i tilda bambo 

Av Stick och baka! - 6 april 2015 11:15

              Hej

Påsken var bra här ända tills påskdagen, då lilla Lotta blev sjuk,

Ystadsakut mottagning blev det, hes, ont körat, ont i halsen.

Fick utskriven annan antibiotika så Lotta inte blir ännu sämre än vad ,

hon redan är. I natt var det dags att torka kräk Lotta kräkte i sängen,

men herre Gud det är ju bara att torka och tvätta, så nu går tvättmaskin

och torktumlare för fullt.Lotta är lite tagen i dag, men det är ju inte så

konstigt, stackars lilla Lotta hoppas att det lugnar sig igen.

Vi hade vårà barn här på påskafton och min fina svärdotter och deras fina hundar,

och min mans tvillingbror med fru detta var trevligt .

Och all den goda maten. oxfile med potatis och rödvinssås och grönsaker 

 

Alla nöjda och belåtna 

 

Av Stick och baka! - 3 april 2015 18:53

Detta är ett underbart jobb har själv varit assistent utanför mitt hem.

Det ger jätte mycket, man får massor tillbaka, det är ju så  ett jobb ska vara.

Jag har hört va är du assistent vilket skit jobb Men så är det inte alls.

Kan hända att vara anställd som assistent är kanske inte ett jätte jätte toppen lön,

men detta ger så mycket och jag anser att alla assistenter ska ha en bra lön för det fina jobb de gör.Jag vet att det heter personligassistent.

Av Stick och baka! - 3 april 2015 18:49

  Hej

när lottas assistent så är det pyssel på hög nivå , men det behövs för lilla Lotta

för att lotta ska må bra .

Det känns så skönt i mamma hjärtat att assistenten , hjälper Lotta med allt detta.

Lotta blir nöjd när detta händer.

Detta blev två bokstöd jätte fina.

 

 

Av Stick och baka! - 3 april 2015 16:16

      Hej

Min yngste son och hans kompis var här en stund.

I morgon har vi lite besök här det ska bli så mysigt.

Påskaftons maten här:

Ägg,sill,prinskorvar,hemgjorda köttbullar,smördegsinbakad

oxfile,potatis,sås,gröna ärter och morötter.

Hoppas på fint väder det är ju så mysigt.

Nu sitter jag och stickar på mössan till mitt yngsta barnbarn

bildbevis när den är färdig det lovar jag.

Ha en fortsatt eftermiddag och kväll.

Vi hörs i morgon

GLAD PÅSK alla där ute 

Av Stick och baka! - 3 april 2015 09:30

Hej

solen lyser så underbart fast det har frusit i natt.

För ett år sedan hade vi 17 grader och min man

klippte gräsmattan det blir det inte i dag.

Middag här i dag :

Recept:

Lax med mangosalsa 

Ris

Mango, tärnad

Paprika, fintärnad

Rödlök, finhackad

Koriander, hackad

Lime

Mango chutney

Laxfile

Tillred riset

Blanda ihop mango,paprika,lök och koriander

smaka av med finrivet skal och saft av en halv lime och salt.

Vänd runt riset med mangochutney och smaka av med resten av limesaften och salt.

hetta upp olja i en stekpanna och stek laxen 3 min, per sida.

Lycka till 

Smaklig måltid 

Ha en underbar dag 

Av Stick och baka! - 2 april 2015 14:00

    Hej

Vilket väder vi har nu sol ,hagel och regn och det hade frusit i natt, man vill ju så gärna ha vår nu. 

Av Stick och baka! - 2 april 2015 12:57

        Hej

Jag och min man körde till Ystad i dag och gick och mös,

gick in på Kappahl där var det Rea på jätte mycket .

köpte underbyxor till mitt äldsta barnbarn 7 par 10 kronor knappt sant det

 blev tre paketer. Till henne 

Till mig blev det två fina blusar 50 kronor styck och min man

hittade sig en tröja 50 kronor.

Till middag i dag blev det 

Biff stroganoff :

Strimlad biff i krämig tomatsås med kokta potatis och sallad

Recept:

Potatis

Biff vi hade ryggbiff

Salt

Svartpeppar

Gullök, hackad

Tomatpure

Fransksenap

Vatten

Grädde

Röd paprika

Ruculla

Koka potatisen

Strimla köttet och hätta upp en stekpannà ordentligt,

Salta, peppra och stek köttet i omgångar i smör.

Sänk värmen och stek löken i smör under omrörning i 1 min,

Smaka av med salt, peppar och lägg åt sidan.

Tillsätt tomatpuré och stek ytterligare 2 min,

Tillsätt resten av av ingredienserna och köttet, 

låt puttra ihop ca 5 min,

Sallad: 

Ruccula skölj och lägg upp

Paprika dela och skölj 

Lätt som en plätt

Lycka till 

Ha en fortsatt trevlig dag och kväll.

 

 

Presentation

Jag är dotter, mamma, mormor, farmor, fru och jag är riktigt duktig på att sticka, baka och laga mat.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards